ALICE BEHIND THE GLASSES I (INTERACTIV DREAM SEQUENCE)
Alice hinter dem Spiegel I (Interaktive Traumsequenz)
by Thorsten Monschein Once upon a time, Alice was a famous star of children's books. The whole world talks about her adventures. But she never returned from her last trip behind the mirrors. To enable her to return, we connected Alice to an electroencephalograph that numerically decodes the images from her last trip by means of plasma convertion. The only way to bring Alice back into the world in front of the mirrors is to enter into her converted matrix and find the path back to us. You must begin your trip in her dreams and search for the other dream images. But careful: the rules of the world behind the mirrors only seem to be like ours.
von Thorsten Monschein Früher einmal war Alice ein berühmter Kinderbuchstar. Von ihren Abenteuern spricht die ganze Welt. Nur von ihrer letzten Reise hinter die Spiegel kam sie nicht mehr zurück. |
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Alice hinter dem Spiegel II
by Thorsten Monschein I. Fine it would be, were this the case! "Oh, Kitty! how nice it would be if we could only get through into Looking- glass House! I'm sure it's got, oh! such beautiful things in it! Let's pretend there's a way of getting through into it, somehow, Kitty. Let's pretend the glass has got all soft like gauze, so that we can get through." Alice sighs at the beginning of her second jurney, the jurney that leads her into the Wonderland behind the Mirrors, where the laws of causality, time continuity, nature and speech are turned around and twisted. With the Mirror-Sculpture the viewer reaches out for his own reflection, just like a child. But while Alice "can get through easy", the mirror here destroys the illusion with a loud mechanical clicking sound; even before we can touch our reflection. The surface distorts into infinite facetes, as if the glass was cracked.
von Thorsten Monschein I. Wie schön wäre das. "Ach, Mieze! Wie schön wäre das, wenn wir in das Spiegelhaus hinüber könnten!", seufzt Alice zu Beginn ihrer zweiten Reise, jener Reise in das Wunderland hinter den Spiegeln, wo die Gesetze der Kausalität, der Zeitkontinuität, der Natur und der Sprache verkehrt und verzerrt sind. "Tun wir doch so, als ob aus dem Glas ein weicher Schleier geworden wäre, daß man hindurch steigen könnte." Bei der Spiegel - Skulptur streckt der Betrachter die Hand nach seinem eigenen Spiegelbild aus, ganz wie ein Kind. Doch während Alice "mit Leichtigkeit dadurch kann", zerstört der Spiegel mit einem lauten mechanischen Klicken die Illusion; noch bevor wir unser Abbild berühren können, verzerrt sich die Spiegeloberfläche zu unendlich vielen Facetten, als wäre das Glas zersplittert. Durch eine Infrarot - Matrix wird jede Bewegung des Betrachters vor der Spiegelfläche registriert. Die Koordinaten werden analog von den auf der Spiegelrückseite angebrachten Zugmagneten übertragen, die, der Betrachterbewegung entgegen, eine konvexe Verformung bilden. Der Betrachter sieht die Spiegeloberfläche durch seine Gestik reagieren und gleichzeitig nur noch ein Zerrbild seiner selbst. |
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